کد خبر: ۲۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
میوه‌های خشک یکی از پرطرفدارترین محصولات غذایی دنیا میباشند،‌ که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند و به عنوان یک میان وعده سالم و پرانرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از زمان قدیم به دلیل در دسترس نبودن میوه‌های تازه و آبدار در فصول سرد، اقدام به خشک کردن میوه‌ها در معرض هوا می‌کردند و میوه‌ها با از دست دادن آب خود تبدیل به میوه‌های خشک می‌شدند که از قضا دارای ماندگاری بالایی بودند.

خواص میوه خشک

خواص میوه خشک؛ بمب انرژی | 6 دلیل برای مصرف روزانه

میوه‌های خشک یکی از پرطرفدارترین محصولات غذایی دنیا میباشند،‌ که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند و به عنوان یک میان وعده سالم و پرانرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از زمان قدیم به دلیل در دسترس نبودن میوه‌های تازه و آبدار در فصول سرد، اقدام به خشک کردن میوه‌ها در معرض هوا می‌کردند و میوه‌ها با از دست دادن آب خود تبدیل به میوه‌های خشک می‌شدند که از قضا دارای ماندگاری بالایی بودند.

میوه‌های خشک دارای ویتامین‌های آ ، ب و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منگز هستند که با خشک شدن تجزیه نمی‌شوند و از نظرمواد مغذی با میوه تازه تفاوتی ندارند.

استفاده از میوه‌های خشک باعث جلوگیری از سرطان و کم خونی می‌شود و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همین امر باعث شده میوه‌های خشک، یکی از اجزای سبد خانواده شود که به راحتی قابل حمل است وبه طور ویژه در مسافرت‌های جاده‌ای می‌تواند به عنوان میان وعده مناسبی باشد.

نکات طلایی برای خرید عمده میوه خشک

اگر شما به دنبال خرید میوه خشک عمده هستید یا برای مصارف خانگی قصد تهیه میوه خشک را دارید به این نکات توجه کنید:

  • برند محصول: سعی کنید از یک برند برتر، محبوب و پرطرفدار خرید کنید؛ چون مشتریان آن‌ها کیفیت و قیمت آن محصول را تضمین کرده‌اند.
  • تولید کننده: خرید مستقیم از تولید کننده به دلیل حذف واسطه‌ها در هزینه شما صرفه جویی می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید محصولی تازه و با قیمت مناسب تهیه کنید.
  • رنگ طبیعی: در هنگام خرید حتما به رنگ، ظاهر و طعم میوه‌های خشک توجه کنید. بعضی از تولید کنندگان برای اینکه میوه‌ها ظاهر جذابی داشته باشد در تولید محصول خود از محلول‌های شیمیایی استفاده می‌کنند.
  • بسته بندی مناسب: بسته بندهای محصول باید بهداشتی بوده و روی آن‌ها تاریخ تولید، انقضا و مجوزهای بهداشتی مشخص باشد و به گونه‌ای بسته بندی شوند که از نفوذ هوا و رطوبت به داخل آن جلوگیری شود.
  • قیمت: قیمت میوه خشک فله‌ای چه بصورت عمده و یا جزیی به نوع میوه، کیفیت تولید، فروشگاه و حجم خرید بستگی دارد.

دلایل استفاده از میوه‌های خشک

  1. یکی از منابع غنی آهن میوه‌های خشک هستند که با مصرف آن‌ها هموگلوبین خون بالا رفته و خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد.
  2. میوه‌های خشک با داشتن پروتیئن و فیبر بالا باعث کاهش وزن می‌شوند. چون مصرف آن‌ها به شما احساس سیری می‌دهد.
  3. استفاده از میوه‌های خشک در زمان بارداری به کنترل یبوست، رشد استخوان‌ها و سیستم عصبی جنین و زایمان راحت‌تر کمک می‌کند.
  4. به دلیل داشتن ویتامین آ، سی و آنتی اکسیدان‌ها به تقویت پوست کمک کرده و ظاهری شاداب به شما می‌دهد.
  5. اگر ناراحتی معده دارید حتما میوه‌های خشک را در برنامه غذایی خود جا دهید. زیرا برای سلامت دستگاه گوارش و معده مفید است.
  6. بدنسازان برای عضله سازی می‌توانند از میوه‌های خشک مثل موز به دلیل داشتن پتاسیم استفاده کنند.

بهترین و خوشمزه‌ترین میوه های خشک

میوه‌های خشک یکی از سالم‌ترین خوراکی‌های دنیاست که به راحتی در هر جایی قابل استفاده است.

  • آلو که به هضم غذا کمک می‌کند.
  • زردآلو، توت، گیلاس و زغال اخته که سلول‌های شما را از آسیب محافظت می‌کند.
  • کشمش و خرما که از کم خونی جلوگیری می‌کند.
  • موز که فشار خون را تنظیم می‌کند.

میوه خشک

روش‌های نگهداری میوه‌های خشک

با اینکه خشک کردن میوه‌ها باعث ماندگاری آن‌ها می‌شود اما برای حفظ کیفیت آن‌ها لازم است روش‌های صحیح نگهداری از میوه‌های خشک را بدانیم. برای مثال میوه‌هایی که تازه خشک شدند را نباید بلافاصله در ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای بریزیم؛ چون باعث تعریق و فاسد شدن میوه می‌شود، یا قراردادن زیاد میوه در هوای آزاد کیفیت آن را کاهش می‌دهد.

  • برای اینکه میزان تماس محصول با هوا ورطوبت را کاهش بدهید بهتر است از کیسه‌های وکیوم استفاده کنید.
  • اگر از ظرف شیشه‌ای برای نگهداری میوه‌های خشک استفاده می‌کنید آن را در جای تاریک قرار دهید تا از نفوذ نور داخل آن‌ها جلوکیری کنید.
  • هرچقد محیط نگهداری خشک و تاریک‌تر باشد، میوه‌های خشک طول عمر بیشتری خواهند داشت؛ مثل فضای داخل کابینت.
  • اگر می‌خواهید میوه‌های خشک را در فریزر نگهداری کنید حتما آن را در ظرف مناسبی بریزید تا بتوانید میوه‌های خشک را به مدت طولانی نگهداری کنید.
طول عمر میوه های خشک

نگهداری میوه‌های خشک شده بیش از یکسال برای سلامتی خطرساز است. طول عمر میوه‌های خشک شده چهارماه الی یکسال است.

علائم فاسد شدن میوه های خشک

اگر میوه‌های خشک دچار یکی از این علائم شدند از مصرف آن بپرهیزید:

  1. تغییر رنگ
  2. کپک زدن
  3. بوی نامطبوع
  4. تغییر شکل و مزه

خشکبار میوه موژان

از کجا میوه خشک با کیفیت تهیه کنیم

یکی از برترین تولیدکنندگان انواع میوه خشک در ایران کارخانه موژان است که با بروز ترین دستگاه‌ها با کیفیت‌ترین محصولات را روانه بازار می‌کند.

از آنجایی که موژان محصولات خود را صادر می‌کند، پیوسته در حال تولید است و همین امر باعث می‌شود که از انبار و دپوی محصولات جلوگیری شود و همیشه محصولات تازه‌ای داشته باشد.

موژان با بکارگیری دستگاه‌های نوین برای تولید میوه‌های خشک، عرضه محصولات با کیفیت، استفاده از میوه‌های تازه، بسته بندی‌های باکیفیت و قیمت‌های رقابتی و منصفانه توانسته به یکی از بهترین تولیدکننگان تبدیل بشود.

موژان با بهترین کیفیت و کمترین زمان محصولات خود را از طریق فروشگاه اینترنتی در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

ویژگی‌های فروشگاه موژان

  • امکان سفارش از طریق تلفن
  • پشتیبانی در تمام روزهای هفته
  • ارسال محصول به نقاط مختلف
  • تضمین کیفیت
  • امکان پرداخت در محل برای شهر تهران

محصولات موژان محدود به میوه‌های خشک نبوده وشما میتوانید آجیل و محصولات دیگر را از این فروشگاه تهیه کنید.

میوه خشک موژان

تماس با موژان

موبایل: 09123250190

کارخانه: 02156391936

ایمیل: info@mojan-co.com

https://mojan-co.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار