کد خبر: ۲۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
از ضروری ‌ترین وسایلی که پس از خرید گوشی جدید به سراغ آن می‌روید یا حتی امکان دارد به فکر خرید مدل جدیدتری یا تعویض آن باشید می توان به لوازم جانبی موبایل اشاره کرد. لوازم جانبی موبایل مدل‌ها و انواع گوناگونی دارد که با توجه به نیاز و مدل گوشی باید آن را خریداری کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع لوازم جانبی موبایل ارائه خواهیم کرد.

از ضروری ‌ترین وسایلی که پس از خرید گوشی جدید به سراغ آن می‌روید یا حتی امکان دارد به فکر خرید مدل جدیدتری یا تعویض آن باشید می توان به لوازم جانبی موبایل اشاره کرد. لوازم جانبی موبایل مدل‌ها و انواع گوناگونی دارد که با توجه به نیاز و مدل گوشی باید آن را خریداری کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع لوازم جانبی موبایل ارائه خواهیم کرد.

 معرفی لوازم جانبی موبایل کاربردی

از مهمترین لوازم جانبی موبایل می توان به قاب موبایل اشاره کرد که امروزه اغلب افراد آن را با نام گارد موبایل می شناسند، با خرید قاب موبایل نقش مهمی را در محافظت از گوشی موبایل را ایفا خواهید کرد. چراکه گوشی موبایل دارای لبه ها و گوشه های بسیار حساسی است که در صورت وارد شدن ضربه به آن ها، گوشی موبایل ترک خورده و امکان دارد تلفن همراه شما آسیب جدی ببیند.

علاوه براین، از این وسیله به منظور زیبایی گوشی نیز می توان استفاده کرد، به دلیل اینکه دارای طرح ها و رنگ های متنوعی می باشد که با هر بار تعویض آن، می توان تازگی و زیبایی جدیدی را حس کرد. امروزه در بازار قاب گوشی با جنس های گوناگونی موجود است که با کیفیت ترین آن ها چرمی، سیلیکونی، ضد ضربه، ژله ای و… می باشند.

خرید پاور بانک

پاور بانک جایگزین مناسبی برای شارژر در زمانبی که شما دسترسی به برق ندارید

 معرفی لوازم جانبی کاربردی موبایل پاور بانک

گاهی اوقات امکان دارد نیاز به شارژموبایل یا دیگر وسایل الکترونیکی خود داشته باشید اما به برق دسترسی نداشته باشید و یا در سفر باشید، در این مواقع خرید پاور بانک بهترین و کاربردی ترین لوازم جانبی موبایل برای شما محسوب می شود و می توانید به کمک آن، گوشی خود را در هر لحظه شارژ کنید. به این نکته توجه کنید که پاور بانک را باید پیش از استفاده شارژ کنید. لازم به ذکراست که هر چه پاور بانک شارژ بیشتری داشته باشد، تعداد دفعات استفاده از آن نیز بیشتر خواهد بود.

پاور بانک در بازار دارای مدل های زیادی از ۵۰۰۰ میلی آمپر تا ۲۰۰۰۰ آمپر ساعت است، و هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. پاور بانک ، برند های معتبری دارد که معروف ترین آن ها عبارتند از:

1- سامسونگ

2- شیائومی

4- انکر

5- بیسوس

لوازم جانبی موبایل

برای جلوگیری از سرقت موبایل خود بهتر است در روز از هندزفری های بلوتوثی استفاده کنید

 هندزفری بلوتوث (Bluetooth Handsfree)

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که مدام در حال حرکت و جنب و جوش هستند و نیاز دارید که متصل باشید، خرید هندزفری بلوتوث دقیقاً آن چیزی است که به آن نیاز دارید. هندزفری های بلوتوثی با قابلیت اتصال بی‌سیم به تلفن همراه یا دستگاه دیگر، یک این اجازه را به شما می‌دهد تا آزادانه درحرکت باشید در حالی که همچنان  به دستگاه ها متصل هستید.

خرید هندزفری بلوتوث را به علت داشتن چند ویژگی می توان پیشنهاد داد. راحتی استفاده و آزادی حرکت است ویژگی اول آن است ؛ زیرا نیازی به کابل ندارند و شما می توانید به آزادانه بدون بسته شدن به دستگاه خود، حرکت کنید.
ویژگی دوم، کیفیت صدا است. بعضی از هدفون های بلوتوث با کیفیت صدای بالا عرضه می شوند و گزینه ی مناسبی برای علاقمندان به موسیقی و افراد حرفه‌ای در این زمینه هستند.
ویژگی سوم، چند منظورگی آن ها است؛ برای مثال، هدفون های بلوتوث می تواند با انواع دستگاه های گوناگون همچون تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون هماهنگ شوند.
ویژگی چهارم و آخر، راحتی کاربری است؛ برای مثال بسیاری از هدفون های بلوتوث با پوشش گوش و بند سر قابل تنظیم طراحی شده‌اند که سبب عدم راحتی استفاده برای کاربران خواهد شد.

برای خرید هندزفری بلوتوث، لازم است به چند نکته توجه داشت. در بخش به چند نکته که به شما کمک می کند هندزفری بلوتوثی مناسب را انتخاب کنید اشاره می کنیم:

1-در نظر گرفتن نیازهای خود: به نحوه استفاده از هندزفری خود فکر کنید. آیا برای ورزش کردن، مسافرت کردن، یا تنها گوش دادن به موسیقی در خانه به آن ها نیاز دارید؟
2- به نظرات توجه کنید: نظرات سایر کاربران را مطالعه کنید تا از کیفیت صدا، عمر باتری و عملکرد کلی هندزفری بلوتوثی خود مطمئن شوید.

3- بررسی عمر باتری: عمر باتری هنزفری بلوتوثی مورد نظر خود را بررسی کنید، اللخصوص اگر قصد دارید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.
 4- به قیمت توجه کنید:  هندزفری های بلوتوث در رنج های قیمتی مختلفی عرضه می‌شوند، پس ازاینکه هندزفری بلوتوثی را متناسب با بودجه خود انتخاب کرده اید مطمئن شوید.
در آخر، هندزفری بلوتوث یک انتخاب بی نظیر برای کسانی است که به دنبال یک راه حلی برای متصل ماندن حین حرکت بدون نیاز به کابل هستند.

 شارژر (آداپتور و کابل)

آداپتور شاژرر سه نوع است:

  1. فست شارژ یا همان Fast-Charging که در مدت زمان کمی گوشی را شارژ می‌کند.
  2. معمولی
  3. آداپتور شارژ وایرلس: آداپتور شارژ وایرلس بدون نیاز به کابل و به صورت بی‌سیم گوشی را شارژ می‌کند. البته در صورتی که گوشی شما از قابلیت Qi یا شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند.

در صورتی که باتری گوشی‌ شما دارای قابلیت فست شارژ است، بهتر است از شارژر فست‌شارژ استفاده کنید. شارژرفست شارژ می تواند در کمتر از نیم ساعت باطری گوشی را 50 درصد شارژ کند.

اگر قصد خرید کابل موبایل را دارید باید بدانید از نظرنوع کابل با توجه به نوع گوشی کابل‌های مختلفی وجود دارد.

کابل USB تایپ A یا همان میکرو یو اس بی : این کابل در حال حاضر بیشترین استفاده را میان گوشی‌های مختلف دارد. هر چند مدل‌های جدید گوشی سامسونگ از این نوع کابل استفاده نمی‌کنند.

کابل USB تایپ  C :  کابل تایپ C مشابه تایپ A است ولی کمی‌ بزرگتر است و امروزه گوشی‌های جدید از این نوع کابل استفاده می‌کنند.

کابل لایتنینگ  Lightning : کابل لایتنینگ  برای گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل مخصوص گوشی‌های برند اپل است.

برای خرید کابل موبایل باید با توجه به گوشی خود و اینکه چه مدل کابلی نیاز دارد اقدام به خرید کنید. کابل‌ها نیز کیفیت‌های گوناگونی در قیمت‌های مختلف دارند . هر اندازه کابل با کیفیت تر باشد ولتاژ و جریان دقیق‌تری به باتری می‌رسد و احتمال آسیب دیدن باتری کمتر است.

در حال حاضر آداپتور شارژر بی‌سیم، امن‌تر از نوع کابلی است. زیرا از طریق میدان مغناطیسی گوشی را شارژ می‌کند. به این معنا که عملا ولتاژ و جریان مستقیم در کار نیست و در صورتی که برق دارای نوسان باشد هیچ تاثیری بر روی سلامت باتری ندارد. برای این کار کافیست گوشی را روی پد شارژر قرار دهید تا در مدت زمان نسبتا کمی کاملا شارژ شود. شارژر فندکی نیز برای ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. شارژر فندکی از قسمت فندک ماشین تغذیه شده و گوشی را شارژ می‌کند. 

گیمبال برای فیلمبرداری

گیمبالها برای بالا بردن کیفیت فیلمبرداری و تولید محتوای با کیفیت ساخته شده اند

 کارت حافظه

یکی دیگر از لوازم جانبی بسیار مفیدی برای شما کارت حافظه است ؛ با استفاده از کارت حافظه می‌توانید حافظه‌ دستگاه خود را افزایش دهید و اطلاعات‌ بیشتری را در موبایل خود ذخیره کنید. نکته ی مهم این است که درهنگام خرید کارت حافظه باید به آن توجه کنید این است که یک حافظه یا اس دی مناسب تهیه کنید که موبایل شما از آن پشتیبانی کند.

 گيمبال و لرزشگير موبايل

از دیگر لوازم جانبی موبایل گیمبال و لرزشگیر موبایل است که امروزه در میان مردم طرفداران زیادی دارد. در واقع لرزشگیر موبایل برای کسانی کاربرد دارد که می خواهند به صورت حرفه ای با تلفن همراه خود فیلمبرداری و یا عکاسی کنند. خرید لرزشگیر موبایل کمک می کند تا فیلم ها و عکس هایی که با گوشی گرفته می شود، کیفیت بالایی داشته باشند. لرزشگیر موبایل با روش های مختلفی مانند بلوتوث و یا برنامه های مخصوص به گوشی متصل می شوند.

 جمع‌بندی

در این مقاله لوازم جانبی موبایل را مورد بررسی قرار دادیم و در رابطه با هرکدام به صورت کامل توضیحات لازم را ارائه دادیم. چنانچه گوشی جدیدی خریداری کردید و به اطلاعات دقیق تری درباره لوازم جانبی ضروری آن نیاز دارید این مقاله می‌تواند برایتان کاربردی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار