کد خبر: ۲۳۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
شناسایی دقیق فرصت‌های کسب سود در بازار رمزارزها، یکی از اصلی‌ترین کلیدهای موفقیت تریدرهاست. مثلا آخرین چرخه صعودی بیت کوین را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال در بازه زمانی بین 24 فوریه 2024 تا 16 مارس از محدوده 50 هزار دلار تا 70 هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

شناسایی نشانه های پامپ بازار ارزهای دیجیتال

شناسایی دقیق فرصت‌های کسب سود در بازار رمزارزها، یکی از اصلی‌ترین کلیدهای موفقیت تریدرهاست. مثلا آخرین چرخه صعودی بیت کوین را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال در بازه زمانی بین 24 فوریه 2024 تا 16 مارس از محدوده 50 هزار دلار تا 70 هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کرد. افزایش قیمت 40 درصدی که منجر به ثبت رکورد تاریخی قیمت بیت کوین تا به امروز شده است. سوال اساسی این است که آیا نشانه‌هایی برای شناسایی رالی‌های صعودی قبل از وقوع آن‌ها وجود دارند؟ در ادامه به بررسی چند نشانه مهم می‌پردازیم که توجه به آن‌ها حتما راهگشا خواهند بود.

1. افزایش قابل توجه حجم معاملات ارزهای دیجیتال

یکی از نشانه‌های جدی در ابتدای رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، افزایش قابل توجه حجم معاملات است. لازمه شکل‌گیری هر رالی صعودی قدرتمندی، حجم معاملات بالا است. در واقع حجم معاملات سوخت لازم برای رشد قیمت رمزارزها را فراهم می‌کند.

وقتی فروشندگان متوجه شوند که خریداران دست به جیب در بازار آماده جمع‌آوری هر میزان عرضه از سوی آن‌ها هستند، باید منتظر پامپ بازار باشید. شما می‌توانید وضعیت حجم معاملات صرافی‌های ارز دیجیتال را از سایت‌های معتبری مانند کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) مشاهده کنید.

2. افزایش عرضه استیبل کوین‌ها در بازار

دومین پرچم سبز آغاز رالی صعودی در بازار، افزایش تقاضا برای استیبل کوین‌ها است. استیبل کوین‌ها دروازه ورود سرمایه جدید به بازار ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین هر زمان ارزش بازار استیبل کوین‌ها روند صعودی به‌خود بگیرد، باید منتظر آغاز رشد قیمت رمزارزهای مهم باشید.

البته در ماه‌های اخیر بعد از تایید ETF بیت کوین در آمریکا، یک شاخص دیگر برای سنجش ورود سرمایه به بازار متولد شده است. سرمایه‌گذاران حقوقی معمولا از طریق صندوق‌های قابل معامله وارد بازار می‌شوند. بنابراین لازم است قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال، نیم نگاهی به روند ورود و خروج سرمایه در این صندوق‌ها داشته باشید.

3. نزدیک شدن به رویدادهای خاص و مهم

برخی از رویدادها در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. به‌عنوان مثال می‌توان به هاوینگ بیت کوین اشاره کرد. تاکنون سه رویداد هاوینگ در بازار اتفاق افتاده است. بررسی نمودار قیمت بیت کوین در هر یک از رویدادها نشان می‌دهد که رفتار این ارز دیجیتال در اثر هاوینگ تقریبا از یک الگوی مشخص پیروی می‌کند.

معمولا بیت کوین بعد از هر بار رویداد هاوینگ مدت کوتاهی کاهش قیمت را تجربه می‌کند. پس از آن یک رالی صعودی طولانی مدت را رقم می‌زند که بسیاری از آلت کوین‌ها را نیز به‌دنبال خود می‌کشاند. با این توضیح باید تاکید کنیم که تنها چند روز تا چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024 فاصله داریم.

نزدیک شدن به رویدادهای خاص و مهم

عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

4. عملکرد بهتر اتریوم در مقایسه با بیت کوین

مقایسه عملکرد بیت کوین و اتریوم نیز می‌تواند در شناسایی نشانه‌های پامپ بازار به شما کمک کند. اگر در یک دوره زمانی مشخص، اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان داد، باید توجه داشته باشید که سرمایه‌های موجود در بازار در حال گردش به سمت آلت کوین‌ها است. این موضوع معمولا با کاهش دامیننس بیت کوین در عین تثبیت قیمت آن بروز پیدا می‌کند.

5. فراگیر شدن احساسات صعودی در بازار

احساسات معامله‌گران در بازار رمزارزها همواره نقش تعیین کننده‌ای در افزایش یا کاهش قیمت دارایی‌ها دارد. زمانی که شاخص ترس و طمع شروع به افزایش یافتن می‌کند و همه جا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی صحبت از افزایش قیمت رمزارزهاست، می‌توانید نسبت به شکل‌گیری رالی صعودی امیدوار باشید.

فراگیر شدن احساسات صعودی در بازار

اهمیت رفتار نهنگ‌ها در تغییر قیمت رمزارزها

6. افزایش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای

افزایش قابل توجه فعالیت‌های درون زنجیره‌ای شبکه‌های بلاک‌چین یک نشانه بنیادی و مهم است که خبر از افزایش احتمالی قیمت رمزارزها می‌دهد. همواره لازم است برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، نیم‌نگاهی به داده‌های درون زنجیره‌ای بلاک‌چین‌های مهم داشته باشید.

7. فاصله افتادن بین قیمت رمزارزها در معاملات اسپات و فیوچرز

اگر در یک مقطع زمانی خاص، قیمت خرید ارزهای دیجیتال در معاملات فیوچرز بیش از قیمت لحظه‌ای در معاملات اسپات باشد، این موضوع نشان‌دهنده خوش‌بینی بازار مبنی بر افزایش قیمت رمزارزهاست. اتفاقی که در کنار سایر نشانه‌ها می‌تواند تسهیل‌کننده افزایش قیمت رمزارزها باشد.

کلام پایانی

هر یک از 7 نشانه‌ای که تا اینجا بررسی کردیم، برای شناسایی پامپ بازار ارزهای دیجیتال نقش بسزایی دارند. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این نشانه‌ها را به‌دقت زیر نظر بگیرید تا بهترین زمان را برای ورود به بازار انتخاب کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار