کد خبر: ۲۳۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
در یک سازمان مسایلی ممکن است ایجاد شود و برای حل آن مشکلات باید یک شخص متخصص باشد تا راه حل ارائه دهد و با مشورت و راهنمایی او بتوان آن مسائل درون سازمان را حل و فصل کند.البته فقط برای یک موسسه و سازمان مطرح نیست بلکه یک شخص عادی هم اگر در زندگی دچار مشکلاتی شود و بخواهد پیگیری کند و از کسی راهنمایی بخواهد معمولا دنبال کسی است که مشورت از او بخواهد که این افراد به او کمک می کنند.

در یک سازمان مسایلی ممکن است ایجاد شود و برای حل آن مشکلات باید یک شخص متخصص باشد تا راه حل ارائه دهد و با مشورت و راهنمایی او بتوان آن مسائل درون سازمان را حل و فصل کند.البته فقط برای یک موسسه و سازمان مطرح نیست بلکه یک شخص عادی هم اگر در زندگی دچار مشکلاتی شود و بخواهد پیگیری کند و از کسی راهنمایی بخواهد معمولا دنبال کسی است که مشورت از او بخواهد که این افراد به او کمک می کنند.

حالا همین مسائل در زمینه های مختلفی به وجود می آید که یکی از این موارد مسائل حقوقی می باشد که باید زیر نظر یک فرد حقوقدان که به راه و روش حقوقی و قضایی مطلع می باشد و مهارت خاصی دارد و با مشورت دادن و ارائه راه حل ها به موسسات یا افراد کمک می کند.

به این افراد که تسلط کامل در زمینه قانون و قضا و به طور کلی مسائل حقوقی دارند مشاوره حقوقی می گویند که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن بستر فضای مجازی و آنلاین اینگونه اقراد حقوقدان به صورت آنلاین و مجازی هم مشاوره می دهند که به آنها مشاوره حقوقی آنلاین می گویند.

جهت ارتباط با مشاوران حقوقی سطح یک کشوری میتوانید به سایت هلدینگ حقوقی مهر مراجعه بفرمایید.

تعهدات و ویژگی های یک مشاوره حقوقی آنلاین خوب از نگاه مردم

وظایف کارشناس حقوقی

با توجه به آنچه در مورد مشاوره حقوقی گفته شد(حالا چه مشاوره حقوقی آنلاین باید و چه مشاوره حقوقی تلفنی باشد) بر اساس علمی که در زمینه حقوق و قضا دارد می تواند مشاوره به موکل خود بدهد .وکیل یا مشاوره حقوقی برای این که راهنمایی کند یک سری کار ها و وظایفی دارد که آنها را انجام می دهد از جمله این وظایف عبارتند از :

  • ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی

  • ارائه مشاوره‌های حقوقی به موکل

  • جمع‌آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه قوانین، اساس‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها

زمینه های کاری مشاوره حقوقی

  • در زمینه قراردادها

  • امور دعاوی

  • امور پژوهشی و راهبری

تفاوت مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری

محل جلسه: مشاوره حضوری موکل را در دفتر وکالت خود دعوت می کند اما مشاوره حقوقی آنلاین دفتر خاصی ندارد و به صورت مجازی حتی ممکن است در خانه باشد و مشاوره بدهد .

راحتی و راحتی دسترسی: مشاوره حقوقی آنلاین همان طور که از اسم آن مشخص است در هر زمانی پاسخگو می باشد در صورتی که مشاوره حقوقی حضوری یک تایم خاص زمانی برای قبول مشاوره و حضور موکل را دارد

هزینه: مشاوره آنلاین معمولاً هزینه کمتری نسبت به مشاوره حضوری دارد، به دلیل عدم نیاز به اجاره محل و مصرف سوخت و زمان بیشتر برای مشاور.

به چه دلیل به مشاوره حقوقی آنلاین نیازمندیم ؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن فضای مجازی کار را برای وکیل و موکل راحت تر کرده است یعنی باتوجه به روزمرگی های افراد و شلوغی کار و پر بودن وقت و همچنین در شهر های بزرگ به علت حمل و نقل و شلوغی راه و دیر رسیدن ها و وقت نداشتن ها ، یا اینکه در محل زندگی خود شرایط حضوری برای گرفتن مشاوره ندارند یا حتی شاید هزینه زیاد برای گرفتن وکیل ندارند و همچنین همان طور که قبلا گفتیم شاید همه شرایطش جور باشد اما وقت کافی برای پیگیری ندارد که مشاوره حقوقی آنلاین همه این سختی ها را برطرف کرده است .و همین موارد باعث شده افراد به سمت مشاوره حقوقی آنلاین بروند چون باعث می شود :

  1. ایجاد فرصت در هر زمان برای مشاوره گرفتن

  2. تنظیم قرار داد برای جلوگیری از سختی های نوشتن دادخواست و مواردی از این قبیل.

  3. داشتن فرصت لازم و کافی برای مشاور که بتواند پرونده را به طور کامل بررسی کند.

  4. جلوگیری از هزینه هایی مانند هزینه مشاوره در دفتر وکالت ، حمل و نقل و ...

  5. با صرفه بودن هزینه مشاوره حقوقی آنلاین

تعهدات و ویژگی های یک مشاوره حقوقی آنلاین خوب از نگاه مردم


ویژگی های یک مشاوره حقوقی آنلاین

  • داشتن تسلط کامل در زمینه حقوقی مد نظر موکل زمینه تجربه کاری

  • بررسی و تحلیل پرونده و مطالعه دقیق ان از همه جهات و ارائه مشاوره درست بعد از پیگیری پرونده

  • توضیح دقیق برای موکل بر اساس روند قانونی و قضایی

  • داشتن صداقت و ارائه راه حل و راهنمایی بدون بزرگنمایی یا کوچک نشان دادن مسئله یعنی حقیقت را برای موکل بیان کند

  •     مشاور باید زمان مناسبی را برای مشاوره ارائه دهد تا بتواند تمامی مستندات پرونده را بررسی کند.

مشاوره حقوقی آنلاین در چه زمینه هایی مشاوره می دهد؟

  • مشاوره آنلاین خانواده : در مورد طلاق، نفقه ، مهریه و ... خدمات مربوط به مشاوره خانوادگی می باشد

  • مشاوره حقوقی در زمینه تجارت : شاوره حقوقی آنلاین به تاجران و کسب‌وکارهای اینترنتی کمک می‌کند تا در رابطه با قوانین مربوط به تجارت الکترونیکی، حقوق مالکیت فکری، حمایت مصرف‌کننده و سایر مسائل حقوقی، راهنمایی لازم را دریافت کنند.

  • مشاوره حقوقی در زمینه حقوق کار : افرادی که مسائلی مانند استخدام و پرداخت حقوق، تعطیلات و مرخصی، اختلافات کاری و سایر مسائل مانند این برایشان پیش می آید ، می‌توانند با مشاوره حقوقی آنلاین به راهکارهای حقوقی مورد نیاز دست یابند.

  • مشاوره حقوقی در زمینه مسائل ملکی : حقوق ملکی مانند خرید یا فروش ملک، اجاره مسکن، قراردادهای ملکی و مشکلات مربوط به ملک، این ها مواردی هستند که مشاوره حقوقی آنلاین می‌تواند در آنها به شما کمک کند.

  • مشاوره آنلاین کیفری : در مورد حقوق کیفری، مسائل مربوط به دفاع و اتهام، حقوق متهمین و سایر موضوعات مرتبط مشاوره حقوقی آنلاین می تواند راهنمایی کند. 

چند نکته در مورد مشاوره حقوقی آنلاین

انتخاب مشاوره حقوقی آنلاین مرتبط با نیاز : در صورتی که نیاز به مشورت در زمینه خاصی دارید، اطمینان حاصل کنید که وکیل یا مشاوری با تخصص مرتبط با آن زمینه شما را راهنمایی کند

اطلاعات کامل و دقیق: در هنگام مشاوره حقوقی آنلاین، تلاش کنید تا اطلاعات کامل و دقیق را در اختیار مشاور خود قرار دهید. اطلاعات صحیح و جامع در مورد مسئله حقوقی شما، به مشاور کمک می‌کند تا بتواند تحلیل دقیق‌تری از موضوع ارائه دهد و راهنمایی‌های دقیق‌تری ارائه کند.

پرسش و پاسخ: در فرآیند مشاوره حقوقی آنلاین، حق دارید سوالات خود را از مشاور بپرسید و از او درخواست توضیحات بیشتر کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا مسائل را بهتر درک کنید و از راهنمایی حقوقی بهتری بهره‌ مند شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار