کد خبر: ۲۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
یو پی اس آنلاین یک دستگاه تامین برق برای دستگاه‌های الکتریکی است که به طور مداوم و پیوسته برق را از خط برق شهری به مصرف کننده ارائه می‌دهد.

تفاوت یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین؛ چه کاربرد هایی دارند؟

یو پی اس آنلاین (Online UPS)

در این بخش به معرفی و تفاوت‌های یو پی اس آنلاین و آفلاین می‌پردازیم.

مفهوم یو پی اس آنلاین

یو پی اس آنلاین یک دستگاه تامین برق برای دستگاه‌های الکتریکی است که به طور مداوم و پیوسته برق را از خط برق شهری به مصرف کننده ارائه می‌دهد. در این نوع یو پی اس، تغذیه برق از طریق باتری‌های مستقل تأمین می‌شود، به طوری که حتی در صورت قطعی در خط برق، باتری‌ها به طور خودکار و بی‌وقفه بار را تأمین می‌کنند. یو پی اس آنلاین برق ورودی را به طور مداوم به برق DC تبدیل می‌کند و سپس آن را به برق AC با ولتاژ و فرکانس ثابت تبدیل می‌کند. این فرآیند به طور کامل برق ورودی را از برق خروجی جدا می‌کند و از تجهیزات در برابر نوسانات برق، قطع برق و سایر مشکلات برق محافظت می‌کند.

مزایا:

محافظت کامل از تجهیزات در برابر تمام مشکلات برق

ولتاژ و فرکانس خروجی ثابت و بدون نوسان

زمان سوئیچینگ صفر (بدون وقفه در برق خروجی)

معایب:

قیمت بالا

مصرف انرژی بیشتر

تولید گرما بیشتر

ویژگی‌های یو پی اس آنلاین

  • در صورتی که خط برق شهری دچار مشکل شود، یو پی اس آنلاین به طور پیوسته برق را از باتری‌ یو پی اس فراهم می‌کند.
  • در برابر نوسانات و افزایش‌های ناگهانی ولتاژ، یو پی اس آنلاین دستگاه‌های متصل را محافظت می‌کند.
  • زمان انتقال از برق شهری به باتری بسیار کمتر از این فرایند در یو پی اس‌های آفلاین است.

تفاوت یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین؛ چه کاربرد هایی دارند؟

یو پی اس آفلاین (Offline UPS)

مفهوم یو پی اس آفلاین

در مقابل یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین در حالت عادی برق را به صورت مستقیم از برق شهری به دستگاه متصل می‌کند و باتری‌ها فقط در صورتی که برق شهری قطع شود و یا ولتاژ به حد نامطلوبی برسد، وارد عمل می‌شوند. یو پی اس آفلاین در حالت عادی برق ورودی را به طور مستقیم به تجهیزات متصل می‌‌کند. در صورت قطع برق یا بروز مشکل در برق ورودی، یو پی اس به طور خودکار به باتری‌ها سوئیچ می‌کند و از آنها برای تأمین برق تجهیزات استفاده می‌کند.

مزایا:

قیمت پایین

مصرف انرژی کمتر

تولید گرما کمتر

معایب:

محافظت ناقص از تجهیزات در برابر نوسانات برق

ولتاژ و فرکانس خروجی ممکن است دارای نوسانات جزئی باشد

زمان سوئیچینگ بین 2 تا 10 میلی ثانیه (وقفه کوتاه در برق خروجی)

ویژگی‌های یو پی اس آفلاین

  • به دلیل استفاده کمتر از باتری‌ها و سخت‌افزار پیچیده‌تر، یو پی اس آفلاین به طور کلی هزینه و قیمت کمتری دارد.
  • زمانی که برق شهری قطع می‌شود، یو پی اس آفلاین به طور معمول نیاز به زمان بیشتری برای اتصال به باتری دارد.
  • به دلیل اینکه وقتی برق شهری فعال است، یو پی اس آفلاین فقط به عنوان محافظت در مقابل نوسانات و خطاهای ولتاژ عمل می‌کند، کاربردهای آن کمتر از یو پی اس آنلاین است.

کاربرد یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین:

یو پی اس آنلاین: برای تجهیزات حساس مانند تجهیزات پزشکی، مراکز داده و سرورها مناسب است.

یو پی اس آفلاین: برای تجهیزات غیر حساس مانند کامپیوترهای شخصی، لوازم خانگی و سیستم‌های روشنایی مناسب است.

انتخاب یو پی اس مناسب:

انتخاب یو پی اس مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع تجهیزات، میزان حساسیت آنها به مشکلات برق، بودجه و نیازهای کاربر بستگی دارد.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

نوع تجهیزات: برای چه نوع تجهیزاتی می‌خواهید یو پی اس تهیه کنید؟

میزان حساسیت تجهیزات: میزان حساسیت تجهیزات شما به نوسانات برق و قطع برق چقدر است؟

بودجه: چقدر می‌خواهید برای یو پی اس هزینه کنید؟

تفاوت یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین؛ چه کاربرد هایی دارند؟

راهنمای انتخاب یو پی اس:

برای تجهیزات حساس، یو پی اس آنلاین انتخاب کنید.

برای تجهیزات غیر حساس، یو پی اس آفلاین می‌تواند مناسب باشد.

به ظرفیت یو پی اس (توان خروجی) توجه کنید.

به زمان شارژ و عمر باتری یو پی اس توجه کنید.

به گارانتی و خدمات پس از فروش یو پی اس توجه کنید.

شركت پويا توسعه افزار با 30 سال سابقه درخشان در امر تولید یو پی اس استابلایزرو باتری و همچنین عضو انجمن شركتهاي انفورماتيك ايران مدتهاست كه توليدات خود را شامل انواع منبع تغذيه بدون وقفه (UPS) در بازار ايران عرضه مي كند. شركت پويا توسعه افزار تا كنون بیش ازسه میلیون دستگاه از UPS هاي توليد خود را به فروش رسانيده كه از بانك صادرات ايران عمده ترين خريدار آنها بوده است. همچنين صندوق تعاون كشور، مخابرات استان اصفهان ، مخابرات استان فارس، مخابرات استان كهكيلويه وبويراحمد، شركت كربن ايران، كارخانجات ارج، كارخانه كاشي اصفهان، شركت عمران علوي ماهان، شركت خيبر، شركت تصفيه آب و فاضلاب ايران، كارخانجات چيني زرين ايران، قوه قضائيه، شركت كنسرو خوزستان، شيلات رشت، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه كاشان، كارخانجات سيمان تهران، اداره كل ارشاد اسلامي استان تهران، سنگ آهن گل گهر، صنايع مس سرچشمه، گمركات سراسر كشور(غرب تهران، جنوب تهران، نمايشگاه بين المللي تهران، اصفهان، تبريز، بوشهر، بندر امام، بندر انزلي، نوشهر، سهلان، …) صنايع آموزشي وزارت جهاد كشاورزي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و … از ديگر خريداران UPS هاي پويا مي باشند.

جمع بندی

یو پی اس ها دستگاه هایی هستند که از تجهیزات الکتریکی در برابر نوسانات برق و قطعی برق محافظت می کنند. دو نوع یو پی اس رایج، آنلاین و آفلاین هستند. یو پی اس های آنلاین برق را به طور مداوم از طریق باتری و اینورتر تبدیل می کنند، در حالی که یو پی اس های آفلاین فقط در زمان قطع برق از باتری استفاده می کنند. یو پی اس های آنلاین کیفیت برق خروجی بهتر و زمان سوئیچینگ سریع تری دارند، اما قیمت آنها بیشتر و راندمان آنها پایین تر است. یو پی اس های آفلاین قیمت ارزان تر و راندمان بالاتری دارند، اما کیفیت برق خروجی آنها به برق شهر وابسته است و زمان سوئیچینگ آنها بیشتر است. انتخاب نوع یو پی اس مناسب به نیاز شما و نوع تجهیزاتی که می خواهید از آنها محافظت کنید بستگی دارد.

اگر به زمان سوئیچینگ صفر نیاز دارید، باید از یو پی اس آنلاین استفاده کنید که هیچ وقفه‌ای در برق خروجی ایجاد نمی‌کند. یو پی اس را با ظرفیت مناسب با توجه به توان مصرفی تجهیزات خود انتخاب کنید. به طور کلی، هر یک از این دو نوع یو پی اس دارای کاربردها و مزایا و معایب خود هستند که بسته به نیازهای خاص و شرایط محیطی، انتخاب می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار