معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی

شرکت بیمه سامان در راستای معرفی هرچه بهتر محصولات متنوع بیمه ای خود در سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌ المللی ایران بیوتی به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی بین‌المللی صنایع مربوط به مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین‌آلات حضور یافت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، در نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی،جدیدترین محصولات و خدمات درزمینه هایی همچون مواد شوینده، مواد آرایشی، لوازم بهداشتی، مواد سلولزی و ماشین آلات وابسته به نمایش گذاشته می شود.شرکت بیمه سامان با حضور فعال دراین نمایشگاه درتلاش بوده تا با مشتریان ارتباطی مستقیم برقرارکرده و در کنارآن به معرفی گسترده خدمات و محصولات متنوع خود بپردازد.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی (مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته) با حضور ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع از امروز آغاز به کار کرده است.شرکت بیمه سامان در کنار بانک سامان در سالن 6 غرفه 601 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ازساعت ۸ صبح تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

 

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403

سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال 1403 را اعلام کرد. دستمزد مقطوع که تنها در مورد برخی از مشاغل صنفی موضوعیت دارد، دستمزدی است که کارفرما ملزم به رعایت آن در زمینه محاسبه و پرداخت حق بیمه کارگران است و مجاز به پرداخت حق بیمه برمبنای دستمزدی کمتر از دستمزد مقطوع اعلام شده برای هر سال نیست.به‌گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند. به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه 2 تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

۶۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در قالب ۹۳۶ هزار بیمه‌نامه
شرکت بیمه رازی سال ۱۴۰۲ را در حالی به پایان رساند که بیش از ۶۳ هزار میلیار ریال حق بیمه تولیدی به ثبت رسانده و در حدود ۶۰ درصد از این درآمد را به عنوان خسارت به بیمه گذاران خود پرداخت کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه رازی، سال ۱۴۰۲ برای بیمه رازی سال خاص و متفاوتی بود، سالی که که شرکت اهداف متفاوتی برای خود ترسیم کرد و در این مسیر با بیمه گذاران جدیدی همکاری و با برخی بیمه گذاران سال‌های نه چندان دور خود خداحافظی کرد.مسیر سال ۱۴۰۲ بیمه رازی بر پایه ارائه خدمات خوب به مشتریان بدون توجه به صدور هرنوع بیمه‌نامه بود، این گفته به معنای آن است که بیمه رازی به هر قیمتی بیمه نامه به فروش نرساند و در سال جاری نیز این مسیر ادامه دارد.ناگفته نماند که در روزهای انتهایی سال گذشته بیمه رازی با تغییر مدیرعامل و خداحافظی علی جباری روبرو شد که این موضوع نیز به واسطه حرکت شرکت در مسیری مشخص، خدشه‌ای به عملکرد شرکت در روزهای انتهایی سال گذشته و روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ وارد نکرد.در انتهای سال ۱۴۰۱ شرکت بیمه رازی برای سال ۱۴۰۲ هدف حق بیمه تولیدی ۵۴ هزار میلیارد ریالی را ترسیم کرد که حتی قبل از پایان یافتن سال ۱۴۰۲، این هدف محقق شد و ادامه مسیر این شرکت نشان از آن دارد، شرکت بیمه رازی تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشته است.یک حساب سرانگشتی گواه آن است که شرکت بیمه رازی ۱۷ درصد بیش‌تر از اهداف خود حق بیمه تولیدی داشته است و این مهم در حالی رخ داده که در تمام ماه‌های سال عملکرد شرکت بیش از اهداف تعیین شده هر ماه بوده است.بررسی‌ها نشان از آن دارد که بیش‌ترین میزان رشد عملکردی از سوی شرکت بیمه رازی در اردیبهشت و مرداد سال ۱۴۰۲ رخ داده است.

در اولین سفر استانی سال 1403انجام شد:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی- مدیرعامل بانک ملی ایران، در اولین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۳ به‌منظور ارائه گزارش عملکرد در بخش حمایت از اقشار مختلف جامعه و به‌منظور کسب رهنمودهای لازم با مراجع عظام آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مکارم شیرازی و علمای برجسته قم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، آیت الله سید محمد سعیدی، آیت الله علیرضا اعرافی و آیت‌الله سید جواد شهرستانی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ ابوالفضل نجار زاده در این دیدارها با ارائه گزارش در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در حوزه اعطاء تسهیلات و گره‌گشایی از اقشار مختلف جامعه، گفت: بانک ملی ایران با توجه به حجم خدماتی که ارائه می‌دهد، بانک مورد اعتماد مردم ایران است و همواره در خدمت مردم و دولت بوده است.

نجار زاده: اهتمام ویژه بانک ملی ایران در خروج از بنگاه‌داری در سال 1403
وی افزود: فعالیت‌های بانک ملی ایران به اقدامات بانکداری محدود نیست و این بانک در سایر حوزه‌های مختلف از قبیل: اجتماعی، فرهنگی و ... هم فعالیت دارد. مدیر عامل بانک ملی ایران عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ بانک ملی ایران به بیش از ۴۰۰ هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه اعطاء کرده است.نجارزاده درتشریح طرح «مهربانی» عنوان کرد: بانک ملی ایران در راستای توسعه ارائه تسهیلات قرض الحسنه در سال 1402 طرح «مهربانی» را کلید زد که در این طرح امکان افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات به‌صورت کاملا غیر حضوری انجام می‌شود. وی ادامه داد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ که این طرح رونمایی شد با استقبال کم نظیر مردم روبه‌رو شد و حجم جذب سپرده‌ها از طریق این طرح قابل توجه بود. همچنین این منابع برای اعطاء تسهیلات خرد قرض الحسنه قابل استفاده است.نجارزاده گفت: بانک ملی ایران با توجه به سیاست‌های دولت در راستای تأمین مالی طرح‌های زیر ساختی، گام‌های مؤثری برداشته است و در سال ۱۴۰۲ منابع خوبی به بخش راه، آب و فاضلاب و ... تخصیص داده شده است. در سال 1403 نیز چندین طرح توسعه‌ای زیرساختی به‌منظور تأمین مالی در برنامه‌های بانک قرار دارد.وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص خروج از بنگاه‌داری بانک‌ها گفت: در سال ۱۴۰۲ بزرگترین واگذاری دارایی مازاد را عملیاتی کردیم تا بتوانیم توان اعطاء تسهیلات بانک را ارتقاء دهیم و امسال نیز در راستای خروج از بنگاه‌داری اهتمام ویژه داریم.نجار زاده به اصلاح ساختار مالی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که صورت دادیم موفق شدیم زیان‌دهی بانک را متوقف کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی اقدامات لازم برای افزایش سرمایه ۲۵ همت را اجرایی کنیم.

آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر اقتصاد سالم باشد سربلند می‌شویم
در دیدار مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی با آیت الله العظمی جوادی آملی، ایشان ضمن تبریک اعیاد گذشته توفیقات بهتر و برتر در خدمت‌رسانی برای حاضرین را مسألت کردند و افزوند: در کشور بعد از مسائل اعتقادی و دینی مساله اقتصادی حرف اول را می‌زند.این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمونین (ع) گفتند: هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست، باید در امور اقتصادی به‌نحوی عمل شود که بدانیم چه داریم، چقدر مصرف داریم و چه باید بکنیم تا نیازها برطرف شود؛ چرا که اگر نتوان در امور معیشتی رضایت مردم را تأمین کرد و گرفتار فقر شوند، دینداری سخت می‌شود. باید علمی کار کنید و اگر اقتصاد سالم باشد سربلند خواهیم بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فلسفه تأسیس بانک حفظ سرمایه مردم است
در ادامه دیدارهای یک روزه مدیر عامل بانک ملی ایران و هیأت همراه آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز پس از گزارش مدیر عامل بانک ملی ایران گفتند: فلسفه تأسیس بانک، حفظ سرمایه مردم است. بانک‌ها نیز برای کسب منفعت منابع را وام می دهند، اما باید توجه داشت که این منابع باید در چرخه اقتصادی فعال شوند تا اگر سودی به مردم می‌دهند در نتیجه فعالیت‌های اقتصادی در چرخه تولید باشد، نه سود ناشی از پرداخت تسهیلات، که اگر این قدم برداشته شود خوب خواهد بود. آیت الله شهرستانی: باید خودباوری داشته باشیم تا در مسیر پیشرفت گام برداریم،بانک ملی دراین مسیر موفق بوده است .آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران رهنمودهایی ارائه داده و گفتند: خوشبختانه همه امکانات برای پیشرفت و توسعه در کشور وجود دارد و باید بدور از حواشی برنامه های راهبردی را اجرایی کنیم، باید خودباوری داشته باشیم تا در مسیر پیشرفت و توسعه گام های موثری برداریم.وی در ادامه افزود: باید به دور از حواشی به فکر خلق ارزش باشیم و بانک ها می توانند در این راه موثر باشند.