تاکید دولت برای جدیت در عمل به تحقق وعده برای ساخت مسکن

رئیس جمهور با اشاره به واگذاری هزاران واحد مسکونی در هفته‌های گذشته به مددجویان و نیز نیروهای مسلح در حاشیه جلسات شورای‌عالی مسکن خاطرنشان کرد: دولت مردمی به طور شبانه‌روزی در حال تلاش برای رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن است و وعده خود برای ساخت مسکن را نه فراموش و نه از آن غفلت کرده و با جدیت اجرای آن را دنبال می‌کند. سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به مشمولین در شاهرود، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تلاش و تبلیغ دشمن برای ضربه زدن به این نهاد مهم اجتماعی، اظهار داشت: امروز بحران خانواده یکی از آسیب‌ها و بحران‌های جدی تمدن غرب است و متاسفانه فرهنگ غربی بدترین و زشت‌ترین اخلاق‌های جنسی را به عنوان نماد تمدن و مدنیت معرفی می‌کند که تداوم این روند به قطع نسل بشر منجر خواهد شد. رئیس جمهور افزود: تمام قوانین و مقررات ما باید تشویق‌کننده تشکیل نهاد خانواده باشد و قانون جوانی جمعیت به همین منظور تدوین و تصویب شده و ترجمان آن ترویج و حمایت از تشکیل خانواده و فرزندآوری است و دولت هم خود را موظف به حمایت از تشکیل خانواده می‌داند.

 

هشدار نهایی امیرعبداللهیان به رژیم صهیونیستی

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: پاسخ تهران به ماجراجویی رژیم صهیونیستی، فوری خواهد بود. امیرعبداللهیان بامداد دیروز جمعه در جریان سفر به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت:در صورتی که رژیم اسرائیل بار دیگر دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام نظامی صورت دهد، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود. ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین ماه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است. وزیر امور خارجه ایران همچنین به «ارین بارنت» مجری سی‌ان‌ان گفت: «ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود». او همچنین گفت پاسخ ایران به اسرائیل «محدود و حداقلی» بود و تهران می‌توانست پاسخ تندتری به حمله تروریستی این رژیم بدهد . امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر اشتباه بزرگ خود را تکرار نکند و گفت: «ما خواستار بروز بحران‌ها در منطقه نیستیم».

 

تذکر به برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در مساله کشف حجاب
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با بازنشر سخنان رهبری در مساله کشف حجاب، از تذکر به برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده خبر داد. مهدی فضائلی در ایکس «توییتر سابق» نوشت: «رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام ـ شرعی است، هم حرام ـ سیاسی است... منتها...دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.» پ.ن: بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

تاکید مخبر بر پاسخ شدید به
هر گونه خطای رژیم اسرائیل
معاون اول رئیس جمهوری کشورمان و نخست وزیر سوریه در یک مکالمه تلفنی، راه های گسترش همکاری های مشترک اقتصادی و توسعه روابط فی مابین تهران و دمشق را مورد بررسی قرار دادند. محمد مخبر روز پنج شنبه در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد. وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد. انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد. ۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند.

الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی ارتش
فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نزاجا با بیان این‌که «در نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه‍ای به ارتقا، طراحی و تولید تجهیزات وجود دارد»، گفت: در آینده‌ نزدیک، شاهد ارائه‌ تجهیزات جدیدی برای ارتقای توان رزم به نیروی زمینی ارتش خواهیم بود. امیر سرتیپ دوم غلام‌حسین سلیمانی در گفت‌وگویی درباره بازسازی و بازتولید ادوات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در دنیا تجهیزات نظامی دارای ویژگی‍های خاص را از رده خارج نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را ارتقا می‌دهند؛ به عنوان مثال تانک «ام ۶۰» از جمله تجهیزاتی است که در دهه ۶۰ میلادی وارد کشورمان شده و اکنون این وسیله با قرارگیری تجهیزات نوین بر روی آن، به وسیله‌ای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات تبدیل شده است. وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم صحنه‌ نبرد، اقتصادی کردن چنین تجهیزاتی است؛ از این رو با همین نگاه در حوزه‌ زرهی و توپخانه، تجهیزات موجود یا در حال طراحی، باید امکان مقابله با تهدیدات را داشته باشند.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو و رایزنی کرد. امیرعبداللهیان در این‌ گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف از وقوع سیل سنگین در امارات، آمادگی کشورمان برای کمک به مردم در معرض سیل را اعلام کرد. شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در این تماس تلفنی بر اراده کشورش جهت توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها تاکید کرد. طرفین بر توسعه روابط دو جانبه و برگزاری منظم کمیته های مشترک اقتصادی و کنسولی تأکید کردند. وزیران امور خارجه دو کشور همچنین در مورد آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف هر چه سریع تر این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز در خصوص برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم تملک هیچگونه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران تاکید و عنوان کرد که تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه مطرح می‌شوند. «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با چند شبکه رادیویی روس گفت: ایران سلاح هسته‌ای ندارد و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است. وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه ‌های رادیویی روسی اسپوتنیک، کومسولسکایا پراودا و گووریت موسکوا در اظهارنظر درباره گزارش‌ها درباره اینکه ایران ممکن است در سیاستهای هسته‌ای خود با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: انگیزه این گزارشها منحرف کردن توجهات از عملیات اسرائیل در نوار غزه با تهدید نشان دادن تهران است.

«تجارت» بررسی می‌کند؛ بامداد جمعه در آسمان ایران چه گذشت؟

گروه سیاسی: در نیمه‌ بامداد دیروز جمعه شنیده شدن صدای انفجار در شهر اصفهان، شائبه‌های را پیرامون احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح کرد. رسانه‌های غربی و صهیونیستی، بلافاصله این رخداد را بخشی از حمله تل‌آویو قلمداد کردند اما پس از مشخص شدن ابعاد ماجرا، مشخص شد که بیش از آن‌که این حمله باشد، بلوف تبلیغاتی رسانه‌های غربی بوده است.
به گزارش «تجارت»، در ساعات اولیه بامداد حوالی ساعت ۴ صبح دیروز جمعه (31 فروردین) چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است. شهروندان در شمال شهر اصفهان از شدت صدای انفجار از خانه بیرون آمدند. برخی شهروندان نیز از صدای انفجار در آسمان شرق شهر اصفهان گزارش داده‌اند و معتقدند که احتمالاً مربوط به پدافند است. خبرنگار المیادین در تهران در این زمینه نوشت: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

مقابله پدافند هوایی با ریزپرنده‌ها
در همان دقایق ابتدای وقوع انفجارها، سخنگوی سازمان فضایی کشور با انتشار یک توییت شفاف‌سازی کرد. حسین دلیریان نوشت: چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است. در ادامه ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار دیروز در اصفهان مروبط به شلیک پدافند هوایی بوده است. امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح دیروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. در جدیدترین واکنش نیز فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حادثه اصفهان، گفت: با توجه به هوشیاری ما، چند شی پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود. امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان، اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

اختلال محدود در برنامه پروازها
صدای انفجارها در اصفهان تعطیلی چند ساعته پروازها را نیز به همراه داشت. در ساعات ابتدایی صبح تمروز پرواز‌های مهرآباد و برخی از فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به دلیل حفظ ایمنی حالت تعلیق درآمدند. شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران نیز اعلام کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلا پرواز‌ها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها با تاخیر مواجه هستند. همچنین تمامی پرواز‌های فرودگاه امام خمینی تا ساعت ۱۰ و نیم صبح باطل اعلام شد. با این وجود از همان ساعات اولیه صبح دیروز (حدود ساعت 7) با عادی شدن وضعیت و قطعی شدن علت انفجارها پروازها به حالت عادی برگشت.

تایید سلامت تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی آژانس
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دیروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است. در پی این رویداد صدا‌هایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است. بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند. در پی این رویداد‌ها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

جنگ تبلیغاتی تل‌آویو علیه ایران
با وجود شفاف شدن ابعاد ماجرا، پشت پرده جنجالی شدن این رخداد مورد توجه رسانه‌های قرار گرفت. خبرگزاری فارس در این زمینه نوشت: سحرگاه دیروز جمعه، منابع غیررسمی و نامعتبر طی ساعتی از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر دادند تا اینکه اولین منبع رسانه‌ای قابل اعتنا که این خبر‌ها را پوشش داد، شبکه خبری «ای. بی. سی نیوز» آمریکا بود. در حالی که صرفاً صدای چند انفجار شنیده شده بود و ماهیت آن روشن نبود، ای. بی. سی نیوز به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که اسرائیل به ایران حمله کرده است. پس از این بود که رسانه‌های اسرائیلی و حتی کاربران رسانه‌ای آن مثل ادی کوهن یا خبرنگارانی مثل آمیخای اشتین به این جو پیوستند تا نشان بدهند که اسرائیل حمله همه جانبه‌ای به ایران کرده و تأسیسات اتمی هدف قرار گرفته است. ساعتی بعد گزارش‌های شبه رسمی در ایران نشان داد که سه کوادکوپتر کوچک هدف آتش پدافند قرار گرفته و صدای انفجار‌ها متعلق به شلیک پدافند و سرنگونی این پرنده‌های کوچک بوده و هیچ موشکی به داخل ایران شلیک نشده یا هیچ انفجاری روی زمین رخ نداده. همزمان رسانه‌های اسرائیلی از حملات بزرگ به ایران خبر می‌دادند. ادی کوهن فقط طی یک ساعت، در شبکه ایکس (توییتر سابق) مدعی چند حمله شد و بلافاصله نوشت، حالا اگر ایران میتواند به اسرائیل پاسخ دهد! او همچنین نوشت، ایرانی‌ها نمیخواند جواب اسرائیل را بدهند لذا می‌گویند همه چیز عادی است. رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی طی دو ساعت فضایی درست کردند مبنی بر اینکه اسرائیل به ایران حمله کرده و آمریکا هم در آن دخالتی نداشته. در مقابل، مدیر دفتر الجزیره در تهران گزارش کرد، در ایران حداقل در سطح رسمی اعلام شده که هیچ حمله خارجی صورت نگرفته است. معنای این حرف شاید این باشد که هیچ حمله‌ای (از خارج از ایران) انجام نشده است. همچنین رویترز به نقل از یک مقام مسئول ایرانی گزارش کرد که ایران هدف هیچ حمله موشکی قرار نگرفته است. یک کانال تلگرامی نزدیک به گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در کرانه باختری نیز با اشاره به این فضای تبلیغاتی نوشت: «رژیم اشغالگر در حال حمله رسانه‌ای به ایران است... یک بلوف رسانه‌ای برای اینکه به مردم خود بگوید به ایران پاسخ داده است. تعدادی ریزپهپاد فرستاده‌اند که پدافند ایران آن را ساقط کرده است. خبیث‌تر از اشغالگران نداریم». در نتیجه به نظر می‌رسد پاسخ معتبر و قاطع ایران به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، آنچنان بازدارنده بوده که تل‌آویو بدون اینکه جرأت اقدامی علیه جغرافیای ایران به خود بدهد، تلاش کرد در رسانه‌ها، حمله پردامنه‌ای به ایران را به نمایش بگذارد تا پاسخ افکار عمومی خود را بدهد، اما از هم اکنون برخی کاربران در فضای مجازی در حال تمسخر اسرائیل هستند؛ لذا فارغ از اینکه این اتفاق در سحرگاه دیروز عملیات فریب بوده باشد یا نباشد و در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد، تا این لحظه، با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم که هدفش این است که به افکار عمومی فلسطین اشغالی و بلکه منطقه و دنیا بگوید، اسرائیل به حمله ایران پاسخ داد.

افزایش اختلافات داخلی بر سر کمک‌های به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان:

گروه سیاسی: بن‌بست در کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه مکمل درخواستی جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۳ برای این کمک‌های خارجی جدید چند ماه است که ادامه پیدا کرده است. مجلس سنای آمریکا یک نسخه ۹۵ میلیارد دلاری از این لایحه را در ماه مارس تصویب کرد اما جانسون تا کنون از به رای گذاشتن این کمک‌ها در مجلس نمایندگان امتناع کرده است.
کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدتهاست به بن‌بست رسیده، اما چندین رسانه خبری گزارش کرده‌اند که به زودی این کمک‌ها وارد مرحله رای‌گیری خواهد شد. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «ما می‌دانیم که جهان نظاره‌گر چگونگی واکنش ما است. رهبران روسیه، چین و ایران رصد می‌کنند که آیا آمریکا در کنار متحدانش خواهد ایستاد یا خیر و البته ما این کار را خواهیم کرد.» جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کردند. آنها تاکید داشته‌اند که این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.

اختلاف شدید میان جمهوری‌خواهان
برنامه‌های اخیر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای به رای گذاشتن کمک‌های درخواستی جو بایدن برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در قالب سه لایحه جداگانه نشان دهنده وجود اختلافات شدید میان این جمهوریخواهان در حوزه سیاست خارجی است. «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از برنامه خود برای پیشبرد و به رای‌ گذاشتن لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به همراه یک لایحه چهارم با موضوع تحریم علیه ایران و روسیه و تصرف دارایی‌های روسیه در هفته آینده خبر داد. جانسون گفت که او برنامه دارد تا به جای بسته امنیت ملی ۹۵.۳ میلیارد دلاری که توسط مجلس سنا در ماه فوریه تصویب شد این کمک‌ها را در مجلس نمایندگان در قالب چهار لایحه مجزا به رای گذاشته و تصویب کند.

اهدای سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو
در میانه جنجال‌ها بر سر کمک مالی، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است. این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید. پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود. آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

رئیس قوه قضاییه: با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد فلج می‌شود

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه گفت: در صدور احکام ناظر بر محرومیت‌های اجتماعی افرادِ مجرم و خاطی نیز نباید به گونه‌ای عمل شود که زندگی فرد و یا خانواده او فلج شود؛ برای نمونه، توقیف و مسدود کردن «کد ملی» فرد، از آن دست اقداماتی است که مگر در موارد استثنایی و خاص، واقعاً ضرورتی ندارد. روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم. محسنی اژه‌ای، در بخش دوم و پایانی سخنانش در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها، اظهار کرد: محور کار همه ما در دستگاه قضایی باید سند روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضایی باشد تا بتوانیم با برنامه و منسجم حرکت کنیم. محسنی اژه‌ای بیان داشت: قرارهای منجر به بازداشت ما کماکان زیاد است؛ اینکه وثیقه سنگینی که متناسب با عنوان اتهامی نیست، برای یک متهم تعیین شود، هم از حیث شرعی و قانونی برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند و هم تعداد زندانیان را افزایش می‌دهد. نباید یک متهم، مدت مدیدی را به سبب عجز از تودیع وثیقه در زندان بماند؛ در اینگونه موارد دست مقامات قضایی باز است و باید تدابیر لازم را جهت تعیین تکلیف متهم و پرونده اتخاذ نمایند؛ بخشنامه پذیرش اموال منقول به عنوان وثیقه نیز صادر شده است. همچنین باید در موعد صدور قرارهای کیفری، به گونه‌ای تمهید و تدبیر شود که فرد بتواند در زمان مقتضی، قرارِ صادره را تأمین کند و به این ترتیب، در مواردی که ضرورتی ندارد، از رفتن متهم به زندان جلوگیری شود. رئیس قوه قضاییه در ادامه این نشست، اظهار داشت: وضعیت ما اکنون درخصوص ساماندهی مقوله‌ی ممنوع‌الخروجی و اعمال محدودیت‌های مشابه، بهتر شده است؛ بار دیگر تاکید داریم که در اِعمال ممنوع‌الخروجی افراد باید کلیه شرایط و جوانب را بسنجیم و چنانچه فردی را ممنوع الخروج کردیم، مراتب را به اطلاع او برسانیم تا او تازه در فرودگاه و احیاناً همراه خانواده، متوجه ممنوع‌الخروجی خود نشود؛ رعایت این قضیه در قبال اکثر افراد و موارد لازم است، مگر
موارد استثنایی.